Board of Fire Commissioners este responsabil de consilierea Fire Chief-ului și de revizuirea politicii și practicilor disciplinare ale departamentului. De asemenea, comisia poate investiga toate aspectele care afectează conduita departamentului.
Internal Affairs este responsabilă de investigarea plângerilor privind comportamentul necorespunzător al angajaților LSFD, care sunt fie de natură administrativă, fie sunt asociate cu potențiale elemente penale. Anchetatorii repartizați la IA interoghează reclamanții, martorii și angajații acuzați, colectează și stochează probe și se asigură că sunt efectuate sau luate în considerare alte abordări de investigare, cum ar fi fotografii, desene și înregistrări. Este mai sus pe scara ierarhică decât High Command pentru simplul considerent că li se permite să investigheze membrii.
Fire Chief este comandantul unui departament de pompieri, care supraveghează operațiunile zilnice ale fiecărei ramuri a departamentului. Fire Chief-ul este imaginea publică a orașului, a regiunii sau a agenției de pompieri de stat și, ca atare, trebuie să dea dovadă de calm în condiții severe și să se concentreze asupra responsabilităților de conducere și fiscale în acest rol foarte vizibil.
Assistant Chief este responsabil independent considerabil în ceea ce privește realizarea activității departamentului de pompieri în conformitate cu planurile, politicile și obiectivele Fire Chief-ului și necesită capacitatea de a gândi rapid și de a lua decizii solide în situații de urgență. Fire Chief-ul este ținut la curent cu evoluția activității și respectarea politicii prin consultări frecvente.
Fire Internal Administrator este direct responsabil de supravegherea, coordonarea, organizarea și examinarea activității personalului de birou. Oferă asistență administrativă pentru Fire Chief, personalul administrativ și ofițeri. În conformitate cu politicile și procedurile departamentului, colectează și prelucrează date și generează rapoarte conexe.
Deputy Chief asistă la planificarea, conducerea, gestionarea și supravegherea activitățile și operațiunile zilnice ale departamentului de pompieri, inclusiv stingerea și prevenirea incendiilor, serviciile medicale de urgență, intervenția în cazul materialelor periculoase, pregătirea pentru dezastre. Participă la gestionarea elaborării și punerii în aplicare a activităților departamentului, scopuri, obiective și priorități.
Battalion Chief este responsabil de planificarea, organizarea, conducerea, coordonarea și supravegherea activităților unei ture atribuite, care include gestionarea personalului, activități de prevenire a incendiilor și de instruire și supravegherea programelor majore.
Fire Captains sunt responsabili de disciplina angajaților și de întreținerea corespunzătoare a aparatelor și a echipamentelor dintr-o stație de pompieri. Titularii antrenează și instruiesc angajații și sunt responsabili de performanța acestora la locul unui incendiu sau al unui incident medical de urgență.
Public Affairs Division este responsabilă pentru a ajuta la comunicarea către public a mesajelor importante de siguranță, precum și a bunei munci pe care bărbații și femeile din cadrul Los Santos Fire Department o fac în fiecare zi. Acest lucru este realizat de către ofițerii de informații publice și personalul de sprijin prin furnizarea de informații privind incidentele de urgență, precum și prin oferirea de interviuri și demonstrații privind aspecte legate de siguranța vieții.
Human Resources este responsabil pentru mai multe funcții, sprijină relațiile pozitive cu angajații și cu forța de muncă, precum și obiectivele cheie de afaceri. Printre acestea se numără: gestionarea performanței, sănătatea și siguranța la locul de muncă, recrutarea, supravegherea procesului de promovare al stagiarilor, formarea în domeniul resurselor umane și remunerarea.
Field Training & Activity Division este responsabil pentru proiectarea, dezvoltarea și livrarea tuturor exercițiilor de risc și a instruirii bazate pe simulări pentru personalul de intervenție în caz de urgență.
Hazardous Materials Division este de a proteja sănătatea umană și mediul înconjurător, asigurându-se că materialele periculoase, deșeurile periculoase, deșeurile medicale și rezervoarele de depozitare subterană sunt gestionate în mod corespunzător.